Polub nas na Facebooku

sobota, 16 lipca 2016

APETINA: Mini serniczki rukola-pesto

Dziś wpis konkursowy. Tym razem nie jest to konkurs dla Was, tylko dla mnie :) postanowiłam powalczyć o kulinarną wyprawę do Londynu. Trzymajcie kciuki!!!


Jak to zrobić (6 serniczków):
  • 300 g serka Apetina z rukolą i pesto
  • 2 jajka
  • 30 ml śmietany 30%
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka pesto
  • 10 krakersów
  • masło do wysmarowania foremek
"lukier":
  • 300 g ziemniaków
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżeczka śmietany 18% (opcjonalnie)
  • sól
Ziemniaki ugotować i zgnieść na gładkie puree z masłem i śmietaną. Doprawić i odstawić do wystygnięcia.
W misce zmiksować jajka ze śmietanką i mąką. Dodać ser i pesto i jeszcze chwilę miksować aż do połączenia składników. Krakersy zmielić na drobne okruszki (ja włożyłam je do woreczka i rozbiłam wałkiem). Foremki do muffinek wysmarować masłem (jeśli używacie papierowych papilotek to nie ma takiej potrzeby). Na dno foremek wysypać krakersy i docisnąć do dna. Do każdej foremki wlać masę serową. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni. Piec około 25 minut. Po tym czasie wyjąć z piekarnika, na wierzchu ułożyć puree ziemniaczane i wstawić jeszcze na 10 minut do piekarnika. Ostudzić w uchylonym piekarniku. Przed podaniem schłodzić w lodówce (najlepiej przez noc).



SMACZNEGO!

Twoja kuchnia ma to coś

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz