Polub nas na Facebooku

wtorek, 14 czerwca 2016

Tydzień z "Kaszomaniakiem": Papryki faszerowane kaszą owsianą

Po wczorajszej recenzji książki Wandy Jackowskiej pt. "Kaszomaniak" (KLIK) chciałabym Wam udowodnić, że proponowane przez autorkę są proste i smaczne. Na pierwszy ogień wybrałam faszerowane papryki. Na pewno je znacie i wiecie, że taką paprykę można nadziać wszystkim. Pani Wanda proponuje farsz z kaszy owsianej, która staje się coraz bardziej popularna. Ten rodzaj kaszy powinien zainteresować w szczególności wegan, którzy poszukują "zlepiacza" to wegańskich kotletów, pasztetów lub gołąbków. Kasza owsiana po ugotowaniu robi się niesamowicie kleista, dzięki czemu pomaga utrzymać strukturę dania.
Proporcje w przepisie są dobrane do nakarmienia 4 osób. Ja zrobiłam z połowy porcji.

A teraz mała zapowiedź. Na zakończenie "Tygodnia z Kaszomaniakiem" ogłoszę konkurs, w którym będziecie mogli zdobyć tę świetną książkę dla siebie. Bądźcie z nami!

Jak to zrobić:
  • 4 strąki papryki (najlepiej różne kolory)
  • 1/2 szklanki kaszy owsianej
  • 1/2 puszki czerwonej fasoli
  • 1/2 puszki kukurydzy (uwaga: jeśli nie chcecie otwierać 2 puszek możecie użyć 1 pełnej puszki fasoli lub kukurydzy)
  • 1 mała czerwona cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1/2 łyżeczki mielonego kminku
  • 1/2 łyżeczki mielonego chilli
  • 2-3 łyżki posiekanej kolendry (użyłam koperku)
  • sól do smaku
  • 3/4 szklanki gorącego bulionu lub wody (pominęłam)
  • ode mnie: plastry mozzarelli
Kaszę ugotować. Na patelni rozgrzać 2 łyżki masła i zeszklić posiekaną cebulę i czosnek. Kaszę dodać na patelnię razem z fasolą/kukurydzą i przyprawami. Papryki przekroić i usunąć nasiona. Wypełnić je farszem, na wierzchu ułożyć mozzarellę i wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni na 20-25 minut.




SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz