Polub nas na Facebooku

czwartek, 18 października 2012

Placek po węgiersku w wersji mięsnej light

Zapraszamy dziś na obiad dla mięsożerców. Dziwnie było pierwszy raz od 5 miesięcy doprawiać mięso..ale cóż, jeśli pod jednym dachem żyją wielbicielka sałaty i pożeracz mięsa, którzy do tego zamierzają razem spędzić życie to trzeba znaleźć jakiś kompromis. Dzisiejsze danie stworzyliśmy wspólnie: ja zajęłam się przyprawianiem mięsa (jak na prawdziwą wegetariankę przystało), a Darek całą koncepcją potrawy. I tutaj wyszło jak bardzo różne jest nasze podejście do kwestii gotowania. Ja staram się zawsze wszystko zrobić samodzielnie i nie korzystać z gotowców. Natomiast Darek, jak prawdziwy facet postawił na łatwość przyrządzania i nie bawił się w zbędne brudzenie garów - po prostu otworzył słoik i już. I to jest piękne. Nie bawi się w wielkiego kucharza, gdy nie ma na to czasu lub ochoty. Dla mnie nie do pomyślenia, ale po głębszym zastanowieniu myślę sobie, że chyba czasem powinnam się uczyć kulinarnego luzu od mojej połówki. Tym bardziej, że wyszło naprawdę smacznie (nie mogłam się powstrzymać i spróbowałam sosu, omijając skrzętnie kawałki mięsa).

Jak to zrobić:
  • 250 g schabu wieprzowego
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżeczka suszonego tymianku
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • kilka suszonych grzybów
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/3 świeżej papryczki chilli
  • 1/2 słoika gotowego sosu do spaghetti
  • czosnek granulowany
  • pieprz, sól
  • składniki na placek z marchewki (Darek do wykonania użył łyżki śmietany 18% oraz 2 łyżek jogurtu zamiast jednego z jajek oraz dodał 1/2 posiekanej cebuli)
Schab pokroić w kostkę na gulasz. Włożyć do miski, wcisnąć jeden ząbek czosnku, skruszyć grzyby, wsypać tymianek, dodać chilli, sos sojowy i olej i dokładnie wymieszać. Przykryć folią i zostawić do marynowania w lodówce na co najmniej 2 godziny (najlepiej na całą noc).
Przygotować placek wg. przepisu (klik), zastępując jedno jajko śmietaną i jogurtem. Na osobnej patelni obsmażyć mięso, zalać sosem, wcisnąć pozostałe ząbki czosnku i dosypać czosnek granulowany według uznania i dusić około 15-20 minut, żeby było bardzo miękkie. Na talerz wyłożyć placek i polać go mięsnym sosem.










SMACZNEGO!

2 komentarze: