Polub nas na Facebooku

piątek, 28 września 2012

Ghee - klarowane masło po indyjsku

Ogromnym minusem posiadania zbyt dużej ilości książek kucharskich jest to, że w pewnym momencie już nie do końca się wie, co ma się w swoich zbiorach. Może moja kolekcja książek nie jest aż tak ogromna, ale mam kilka swoich ulubionych pozycji, do których regularnie zaglądam, a pozostałe po prostu są. W końcu jednak przychodzi moment, gdy szukając czegoś nowego z pewnym ociąganiem zdejmę z półki jedną z tych nieulubionych pozycji i nagle okazuje się, że pod samym nosem miałam ogromny zbiór niesamowitych i inspirujących pomysłów na nowe potrawy.
W związku z odkryciem kolejnej wspaniałej książki zapraszam do Indii. Na początek prosty przepis na pewien niepozorny składnik, który występuje w niemal każdej potrawie: masło ghee. Jest to aromatyczne klarowane masło stanowiące dodatek do wielu dań (curry, mięsa oraz deserów). Można je długo przechowywać, więc na pewno się nie zmarnuje.
Receptura jest banalna natomiast wykonanie sprawiło mi nieco kłopotu. Ale to tylko kwestia wprawy - nigdy wcześniej nie klarowałam masła.
Żródło: "Przewodnik kulinarny - Indie" wyd. Pascal

Jak to zrobić:
  • kostka masła (oryginalny przepis podaje 1 kg)
  • 2 liście laurowe (najlepiej świeże)
W garnuszku umieścić masło i liście. Rozpuszczać masło na wolnym ogniu i kilka minut podgrzewać aż zbierze się na wierzchu biała piana. Zebrać całą pianę łyżką i wyłączyć gaz. Przelać masło przez gęste sito, żeby dokładnie je sklarować. Ghee przechowywać w lodówce.





Wątpię, aby ktokolwiek jadł samo masło, więc tym razem smacznego nie życzę... ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz