Polub nas na Facebooku

środa, 25 lipca 2012

Cukiniowa przekąska

Sezon w pełni, a ja mam wrażenie, że umyka mi między palcami. Ledwo zdążyłam spróbować truskawek, a już się skończyły...dopiero co widziałam świeży szpinak, a już pozostał mi tylko mrożony. Bób się kończy, botwinki ze świecą szukać, groszek cukrowy z ogródka się wyrodził...dość marnotrawienia i lenistwa! Bierzemy się za sezonowe kucharzenie! Cukinie w dłoń i do roboty leniu! (Ale żeby się nie narobić wybrałam arcyprosty przepis na szybką pyszną przekąskę, prosto od mojej mamy).

Jak to zrobić:
  • duża cukinia
  • szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • łyżka curry
  • łyżka ziół prowansalskich
  • łyżeczka soli
  • szczypta chilli
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • woda

Z mąki, przypraw i wody robimy gęste ciasto (nieco bardziej gęste niż na naleśniki). Cukinię kroimy w plastry, obtaczamy w cieście i smażymy na gorącym tłuszczu z obu stron aż się zrumienią. Nadmiar tłuszczu odsączyć na ręczniku papierowym.



SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Już od samego rana atakuje mnie dzisiaj cukinia :D chcąc nie chcąc będę musiała na obiad zjeść swoją.

    Znam ten sposób, chociaż ja do ciasta nigdy nie dodawałam mąki ziemniaczanej i zastanawiam się jakie są z tego profity :)

    My pozdrawiamy również i bardzo dziękujemy za tak miłe słowa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wynik mojej prywatnej analizy wpływu dodatku mąki ziemniaczanej jest taki: ciasto bez mąki ziemniaczanej jest takie "naleśnikowate", miękkie i rozciapkane. Natomiast po dodaniu mąki ziemniaczanej ciasto nadal jest miękkie, ale bardziej zwarte i tworzy coś na kształt mięciutkiej panierki. Warto spróbować! :)

      Usuń