Polub nas na Facebooku

sobota, 10 listopada 2012

Z cyklu kolorowe zupy - biała zupa rybna

Jednej nocy nie mogłam spać. Darek już od dawna chrapał, a ja przewracałam się z boku na bok nie wiedząc, co ze sobą zrobić..między jednym a drugim chrapnięciem mojej połówki moje myśli popłynęły w kierunku tematów ulubionych, czyli jedzenia. Normalny człowiek liczy skaczące barany, a u mnie przez płotek przeskakiwały ciasta, sałatki, przystawki....i przyszła mi do głowy koncepcja nowego cyklu na blogu - kolorowe zupy. Ale nie takie we wszystkich kolorach tęczy naraz tylko takie, w których wszystkie składniki są w jednym lub zbliżonym kolorze. Z jednej strony jest to ograniczenie, ale z drugiej ogromne wyzwanie, które postanowiłam podjąć.
Cykl otwiera zupa biała. Jest to połączenie tradycyjnej zupy kalafiorowej z zupą rybną. Bardzo smaczne połączenie! Następna w kolejce, na specjalne życzenie Darka jest zupa "w kolorze imbiru" (czyli według mnie po prostu żółta). Już myślę intensywnie jak by spełnić tę prośbę i szczerze mówiąc na razie pomysłów mam niewiele...no ale co zrobić - obiecałam, więc zupa żółta będzie na pewno.

Jak to zrobić:
  • mały kalafior
  • 800 g filetów białej ryby (u mnie tilapia, ale może być też dorsz, mintaj, sola)
  • 2 pietruszki
  • 1/2 dużego selera lub 1 mały
  • 5 ziemniaków
  • 1 biała część pora
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/4 szklanki mleka
  • 3 liście laurowe
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • sól, pieprz
Kalafiora podzielić na różyczki. Pietruszkę, selera i ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Pora pokroić w talarki. W garnku zagotować 1,5 litra wody z liściem laurowym, oliwą i zielem angielskim. Do wrzątku wrzucić warzywa. Po około 7 minutach dodać kalafiora i filety rybne pokrojone w kostkę oraz wcisnąć czosnek. Gotować aż kalafior stanie się miękki. Doprawić mlekiem, solą i pieprzem. Dla kontrastu posypałam zieloną natką pietruszki.





SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Ciekawe połączenie i na pewno smaczne.Lubię kolorowe zupy.Z żółtym,to chyba nie problem.Grecka cytrynowa po dodaniu szafranu albo kurkumy,albo z dyni naturalnie żółta.Z dodatkiem imbiru nie uzyska się żółtego koloru.Ogólnie zupy z dodatkiem imbiru,ale świeżego, są świetne.Zdrowe i rozgrzewające.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
  2. jakoś nie mam przekonania do zup rybnych za to moja mama mogłaby jej jeść bez przerwy.

    OdpowiedzUsuń